Pressrelease AMB 2014

Current trends in the machine tool industry

Industry 4.0 and increased efficiency are the key topics for machine tool manufacturers and their partners in the AMB year

The machine tool industry is confronted with a large number of developments which are influencing investment decisions by its customers. In addition to the still dominant topics of Industry 4.0 and increased efficiency, other topics must be considered, i.e. hybridisation of machines, software and IT security, increasing intelligence of machine peripherals and simulation of complete machining processes. Answers to complex requirements will be provided at AMB, International Exhibition for Metal Working, which is being held in Stuttgart from 16 to 20 September 2014.

Läs pressmeddelandet i sin helhet här

Internationellt samarbete för digitalisering

Ett stort antal europeiska företag inom maskinteknik, industriell automation och programvara ska tillsammans arbeta för att underlätta digitalisering av tillverkningsindustrin.

Aktuell produktion nr 2

I varje nummer av Aktuell Produktion så skriver någon från SVMF en krönika i inledningen. I senaste numret så är

Ny projektledare Elmia Produktionsmässor

Markus Börrisson är ny projektledare för de fyra mässorna Elmia Automation, Elmia Svets och Fogningsteknik, Elmia Plåt och Elmia Polymer