Pressrelease AMB 2014

Current trends in the machine tool industry

Industry 4.0 and increased efficiency are the key topics for machine tool manufacturers and their partners in the AMB year

The machine tool industry is confronted with a large number of developments which are influencing investment decisions by its customers. In addition to the still dominant topics of Industry 4.0 and increased efficiency, other topics must be considered, i.e. hybridisation of machines, software and IT security, increasing intelligence of machine peripherals and simulation of complete machining processes. Answers to complex requirements will be provided at AMB, International Exhibition for Metal Working, which is being held in Stuttgart from 16 to 20 September 2014.

Läs pressmeddelandet i sin helhet här

Fullsatt när det blir tal om robotar

– Robotkonferensen är en mellanårsaktivitet till Elmia Automation, förklarar Markus Börrisson, för i år ny projektledare för fyra av delmässorna

SVMF i Aktuellt Produktions krönika nr 7

Branschglidningen fortsätter men är våra företag och organisationer förberedda? Så inleds krönikan, vill du läsa fortsättningen i Aktuellt Produktion så

Artikel i Svensk Verkstad – Bli smartare i Hannover

Ingen uttryckte det så bra som Roger Cronholm på Schunk; – Vi har pratat om Industri 4.0 i flera år,

Aktuell produktion nr 5

I det senaste numret av Aktuell Produktion, så skriver Tord Käck, SVMF:s konsult, om “Flera verktygsmaskiner måste betjänas med robot”.