Pressrelease AMB 2014

Current trends in the machine tool industry

Industry 4.0 and increased efficiency are the key topics for machine tool manufacturers and their partners in the AMB year

The machine tool industry is confronted with a large number of developments which are influencing investment decisions by its customers. In addition to the still dominant topics of Industry 4.0 and increased efficiency, other topics must be considered, i.e. hybridisation of machines, software and IT security, increasing intelligence of machine peripherals and simulation of complete machining processes. Answers to complex requirements will be provided at AMB, International Exhibition for Metal Working, which is being held in Stuttgart from 16 to 20 September 2014.

Läs pressmeddelandet i sin helhet här

Ny projektledare Elmia Produktionsmässor

Markus Börrisson är ny projektledare för de fyra mässorna Elmia Automation, Elmia Svets och Fogningsteknik, Elmia Plåt och Elmia Polymer

SVMF och MTAS fusioneras den 1 januari 2019

SVMF får med fusionen och kansliflytten en starkare profilering inom industrin. Med en bas av både tillverkare och leverantörer som

”Varning för falska AMB fakturor”

Det förekommer nu falska fakturor med AMB:s logotyp från ett företag som kallar sig FairExpo. Har du varit utställare på

Snabbare väg till arbetstillstånd

Teknikföretagen är i dagsläget den enda arbetsgivarorganisationen som är certifierade hos Migrationsverket för att ansöka om arbetstillstånd på medlemsföretags vägnar.